djsah djsah .

djsah

چاپ بنر

 

چاپ بنر

بنر وینیل شبکه‌ای:

همان‌طور که از نام این بنر پیداست، طراحی آن به صورت شبکه‌ای است و لذا جریان باد از میان آن عبور می‌کند. اگر در مناطقی که هوای آن‌جا مرطوب است می‌خواهید چاپ بنر را انجام دهید، توصیه می‌شود از همین مدل استفاده کنید، چرا که در برابر رطوبت، پارگی و… بسیار مقاوم است. چاپ، بنر وینیل شبکه‌ای چنان‌چه با رنگ مرغوب و دستگاه‌های پیشرفته انجام گیرد، نصب آن بدون نگرانی از آسیب‌های احتمالی همراه خواهد بود، زیرا مقاومت این جنس بنر بسیار بالاست.

لمپوست بنر:

این مدل بنر در برابر کشیدگی و تغییر شکل مقاوم است. در واقع چاپ بنر لمپوست به گونه‌ای انجام می‌شود که مقاوم باشد و همچنین در برابر عوامل بیرونی مثل باد انعطاف داشته باشد. نور خورشید نیز چاپ روی بنر را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد و اشعه‌های خورشید رنگ آن را کدر و کم‌رنگ نمی‌کند. برای جلب توجه بیشتر پس از چاپِ بنر و نصب آن می‌توانید از پروژکتورهایی استفاده کنید که با نورپردازی جلوه بنر شما را دوچندان کنند.

بنر کره‌ای و بنر چینی

اگر برای اطلاع رسانی قصد چاپ بنر را دارید بهتر است بدانید این محصول به طور کلی به دو دسته چینی و کره‌ای تقسیم می‌شود که هر کدام از آن‌ها تنوعی ما بین 8 انس تا 13 انس دارند. اگر برای در دیدرس قرار دادن کوتاه مدت، بنر می‌خواهید، بهتر است از نمونه چینی استفاده کنید، چرا که قیمت ارزان‌تری دارد و برای مصارف کوتاه‌مدت مناسب است؛ اما اگر به دنبال کیفیت هستید و یا از بنر می‌خواهید به عنوان تابلوی سر در فروشگاه خود استفاده کنید، توصیه می‌شود از بنر کره‌ای بهره بگیرید. بنر کره‌ای از لحاظ کیفیت و مقاومت در درجه بالاتری از بنر چینی قرار دارد. اطلاع رسانی با انواع بنربرای اعلاناتی که ارگان‌های مختلف استفاده می‌کنند یا تبلیغاتی که در مراکز تجاری و اتوبان‌ها به نمایش می‌گذارند، امکان‌پذیر است، برای چاپ بنر با کیفیت عالی بهتر است از مرکزی اقدام کنید که از دستگاه‌های پیشرفته چاپی به این منظور استفاده می‌کنند.  

رنگ مناسب برای چاپ بنر

حجم زیادی از بنرها را تصویر تشکیل می‌دهد و از این رو تصویر باید برای مخاطب جذاب باشد تا نظرش را جلب کند. امروزه دستگاه‌های پیشرفته در چاپ دیجیتال بنر بهترین کیفیت را ارائه می‌دهند اما ماندگاری طرح تا حد زیادی به جوهر و رنگ مصرفی بستگی دارد. با توجه به این موارد باید رنگی مناسب طرح و همچنین با کیفیت عالی و مرغوب در چاپ بنر استفاده شود. مش به عنوان یکی از ماده‌هایی که در چاپ عریض کاربرد دارند، استفاده می‌شود که این محصول حالتی مشبک و توری دارد.‌ چاپِ مش در دو مدل پشت چسب‌دار و بدون چسب یا همان معمولی وجود دارد. از چاپ روی مش بیشتر به منظور پوشش شیشه استفاده می‌شود، چرا که بدون جلوگیری از ورود نور، باعث کاهش دید می‌شود. این امر در تبلیغات نیز کاربرد زیادی دارد و همچنین بر روی استند نیز به کار می‌رود. نصب آن به سادگی نصب استیکر است و ماندگاری‌ای حدود دو تا سه سال نیز دارد.

مش چیست؟

مش یا همان mesh همان‌طور که از نامش مشخص است، حالتی توری دارد و چاپ آن بر روی هر سطحی موجب می‌شود که درصدی از میزان دید آن پوشانده شود. ساختار توری شکل مش باعث می‌شود تا پشت سطح نامعلوم بماند البته از میان چاپِ مِش نور عبور می‌کند و بسته به میزان نور تصویر پشت سطح دید متغیری دارد. از چاپِ روی مِش بر روی شیشه‌ها بیشتر استفاده می‌کنند و این کار باعث می‌شود تا شیشه حالتی شبیه شیشه‌های رفلکس پیدا کند. در واقع همان‌طور که در روز از پشت شیشه رفلکس داخل محیط مشخص نیست ولی در شب به علت کمبود و یا فقدان نور، دید بیشتر می‌شود، مش نیز به همین‌ صورت است یعنی میزان دید بستگی به میزان نور دارد.

کشورهای سازنده مش

در میان کشورهای سازنده مش نام کشورهای آسیای شرقی بیشتر به چشم می‌خورند و از میان‌ آن‌ها کشورهای کره و چین بهترین سازندگان مش لقب دارند. متریال مش ساخته شده توسط این کشورها از لحاظ گرماژ دارای ضخامت‌هایی مابین 80 تا 100 میکرون هستند.

چاپ روی مش چه کاربردهایی دارد؟

اگر نگاهی به اتوبوس‌هایی که در خیابان‌ها تردد می‌کنند داشته باشیم، خواهیم دید که روی شیشه آن‌ها و یا حتی در برخی موارد سطح کل اتوبوس از استیکر پوشیده شده است. با توجه به این موضوع یکی از کاربردهای مش بر روی اتوبوس‌هاست. نکته جالب توجه در باب چسباندن استیکر به اتوبوس‌ها این است که از داخل کابین اتوبوس مناظر بیرونی را می‌توان مشاهده کرد، اگرچه درصدی دودی باشند اما باز هم قابل دیدن هستند چرا که در آن‌ها از مش بهره گرفته شده است. کاربردی دیگر چاپ مش را می‌توان در پارتیشن بندی نام برد. از پارتیشن بندی در دفاتر کار بیشتر استفاده می‌شود و به منظور مشاهده نشدن کامل طرفین از این مدل چاپ بهره می‌گیرند، چرا که نور از میان آن عبور می‌کند اما مشاهده طرفین به وضوح امکان‌پذیر نیست. در برخی مغازه‌ها هم از چاپ مش به منظور دید نداشتن داخل مغازه استفاده می‌کنند. در این راستا قسمتی از شیشه با این چاپ پوشانده می‌شود و لذا داخل مغازه از بیرون دید نخواهد داشت. از این مدل چاپ بیشتر در رستوران‌ها و کافه‌ها برای آسایش بیشتر مشتریان استفاده می‌کنند تا در حال غذا خوردن راحت باشند. یکی از متریال های چاپ فلِکسی یا فلکس است که قابلیت عبور نور را از خود داراست و همچنین استحکام بیشتری نسبت به بنر دارد. به طور معمول برای تابلوهای سر در مغازه ها ، فروشگاه ها ، تابلوهای عابر پیاده ، بیلبورد ها و به طور کل برای تابلوهایی که روشنایی از رو و یا پشت دارند استفاده می گردد . چاپ فلکسی دو نوع چینی و کره ای دارد که نوع چینی به طور معمول 18 انس و نوع کره ای آن 20 انس می باشد.

چاپ فلکسی چیست؟

تابلوهای فلکس دارای متریالی به نام فلکسی هستند که خاصیت اصلی آن‌ها نورانی بودنشان است. این متریال بسیار پرکاربرد است و از آن علاوه بر جلب توجه مخاطب، برای زیباسازی شهر استفاده می‌شود.‌ چاپ فلکسی را در یک محفظه مخصوص قرار می‌دهند که به آن تابلو فلکسی می‌گویند. این تابلو باید با توجه به ابعاد چاپ انتخاب شود و داخل آن نیز سیستم روشنایی کار گذاشته شود، تا در شب نیز تابلو به زیبایی دید داشته باشد. ایده چاپ فلِکسی با هزینه‌ای کاملا مقرون به صرفه قابل اجراست. جالب توجه است تابلوهایی با چاپ فلِکسی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که رویه آن‌ها قابل تعویض باشد، لذا می‌توان برای ایجاد تنوع هر چند وقت یکبار با صرف هزینه‌ای کم طرح روی تابلو فلکسی را به روز کرد.

تاریخچه چاپ فلکس

تقریبا در سال 1375 چاپ فلکسی در قالب تابلوهای فلکس فیس در بازار ایران رواج یافت. این مدل چاپ به علت جلوه‌های بصری و نورپردازی زیبا، برای استفاده در تابلوهای تبلیغاتی کاربرد داشت. در ابتدا طرح‌های روی تابلو همان استیکر یا برچسب بودند که بر روی متریال فلکسی به صورت آماده چسبانده می‌شدند.‌ برای چسباندن استیکر بر روی سطح از محلول رقیق آب و مایع ظرفشویی استفاده می‌کردند. پس از نصب، استیکر بر روی متریال فلکس، فیکس می‌شد.

مقایسه چاپ فلکسی با چاپ بنر

برتری‌ای که چاپ فلِکسی به نسبت چاپ بنر دارد، قابلیت عبور نور است. بنرها از جنس کدر ساخته می‌شوند و کاربرد آن‌ها نیز در مکان‌هایی است که نیازی به عبور نور برای جلب توجه مخاطب ندارند، اما چاپ فلِکسی برای مصارفی که حتی در محیط‌های تاریک نیاز به جلب توجه مخاطب است تهیه می‌شود. البته چاپ فلِکسی اغلب کمی تیره‌تر چاپ می‌شود تا با تابش لامپ مهتابی داخل تابلو طرح جلوه پیدا کند، وگرنه پس از تابش نور طرح تابلو با روشنی زیاد حالتی بی روح خواهد گرفت و جلوه چندانی نخواهد داشت. هم چاپ فلِکسی و هم چاپ بنر با توجه به کشور سازنده متریالشان از لحاظ کیفی تفاوت دارند، به طور کلی انواع کره‌ای کیفیت بهتر و دوام بالاتری دارند؛ اما در باب کیفیت چاپ فلکسی یا بنر، دستگاه چاپ نیز تاثیر به سزایی دارد. برای مثال اگر بر روی جنس کره‌ای و با کیفیت بخواهیم طرحی را با دستگاه بی کیفیت چاپ کنیم، نتیجه مطلوب نخواهد بود؛ بنابراین در کیفیت نهایی هم جنس ماده اولیه و هم کیفیت دستگاه چاپ موثر است.

ویژگی‌های چاپ فلکسی

در چاپ فلکسی معمولا از رویه بادوام استفاده می‌شود تا در برابر عوامل آسیب‌زای بیرونی مقاوم باشد. این ویژگی باعث می‌شود تا بتوان از تابلوهای فلکسی در شرایط جوی متفاوت استفاده کرد. چاپ فلِکسی با دستگاه چاپ دیجیتال به گونه‌ای انجام می‌شود که اشعه‌های خورشید موجب رنگ پریدگی آن نگردد؛ بنابراین از این نوع تابلوها می‌توان در شهرهای گرمسیر نیز استفاده کرد. از دیگر ویژگی‌های چاپ فلکسی کم بودن هزینه‌های ساخت و انرژی مصرفی آن است. در تابلوهای فلکسی، حتی می‌توان از پروژکتور ال ای دی استفاده کرد که موجب نورپردازی از جلو می‌شود و همین امر در کاهش هزینه انرژی مصرفی آن تاثیر قابل توجهی خواهد گذاشت.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۲۷:۵۳ توسط:djsah موضوع: نظرات (0)